Lieknėjimo taisyklės

Kalbėdama su žmonėmis, išgirstu labai daug įvairiausių nuomonių apie maitinimąsi, lieknėjimą ir kitus su maistu susijusius dalykus. Tai ir nestebina – šiaip ar taip, gyvename amžiuje, kai žurnalų puslapiai mirga manekenių nuotraukomis, o į darbą atėjus dviems kandidatams, su vienoda kvalifikacija, sėkmės ruletė pasisuka patrauklesniojo pusėn. Vyrauja nuomonė, kad žmonės, turintys antsvorio, nesusitvarko su savimi, yra mažiau disciplinuoti už lieknus. Norėtųsi pykti ir prieštarauti, tačiau… labai dažnai antsvoris rodo aplaidumą, nuolaidžiavimą sau pačiam. Vadinasi, iš tikro nelabai susitvarkoma su galva. O jeigu galvoje netvarka – vadinas, netvarka bus ir gyvenime, ir karjeroje.

Pirmas, pats svarbiausias dalykas – tai suvokti, kad nebenorite gyventi taip, kaip iki šiol. Kad nebedžiugina XX..L dydžio rūbai, paauglių mėtomos replikos ir žvilgsniai. O tada, imtis veikti. Veikti, tai nereiškia, kad turite pulti ieškoti kokios nors ypatingos dietos. Dieta niekada nebuvo panacėja – nes jeigu numesite per savaitę 5 kilogramus, tai naudos tikrai nebus. Turite žinoti, kad mitybos įpročius keisti reikia, bet tai daroma pamažu. Jeigu esate sveikas, nekankina kokios nors virškinimo, skydliaukės ar kitokios sveikatos problemos, galite sau padėti labai paprastai – sumažinti porcijas ir padažninti valgymų skaičių. Nekalbu apie valgymą be perstojo, kai pagrindinė mankšta – šaldytuvo durelių varstymas. Reiktų valgyti 4-5 kartus per dieną nedidelėmis porcijomis. Esu girdėjusi apie „stiklinės principą“ – kai valgoma 5 kartus per dieną, bet suvalgomas maistas telpa vienoje stiklinėje. Pati to neišbandžiau, bet gal kam nors padės susivaldyti nuo didelio maisto kiekio. Tas patarimas valgyti dažnai, bet po nedaug – iš tikro gana racionalus – valgant tokiu principu, cukraus kiekis kraujyje nesvyruoja ir nereikia kęsti alkio priepuolių.

Antra, labai svarbi taisyklė – reikia pašalinti antsvorio priežastį. Esu truputį rašiusi apie maisto dienoraštį. Būtent, pagal jį galite rasti priežastį, kodėl valgote – dėl nerimo, streso, gal būt tiesiog sulėtėjusi medžiagų apykaita. Pašalinus priežastį, nebe taip sunku susitvarkyti ir su pasėkmėmis.

Dabar vėl apie užkandžius. Kas tai yra užkandis? Labai dažnai, užkandis būna kepsnys, litras ledų ir panašūs „gerumynai“. Įsisąmoninkite, kad užkandis – tai obuolys, keli riešutai, nedidelis sumuštinis ar pora šaukštų varškės. Man pačiai patys geriausi užkandžiai – kurie turi apie 100 kolorijų.

Na, ir paskutinė, bet tikrai ne nereikšminga taisyklė – norint sulieknėti, reikia suvalgyti mažiau kolorijų negu jų sunaudojama. Jeigu dirbate biure, Jums tikrai reiks mažiau maisto negu medkirčiui. Nesakau, kad reikia badauti, anaiptol. Reikia valgyti, bet pamąstyti ką valgai. Tarkim mėsos ar košės galite suvalgyti tiek, kiek telpa kumštyje, o daržovių kirskite iki soties.

Ir nepamirškite judėti – galbūt pradėkite nuo to, kad pastatysite tolėliau automobilį ar išlipsite viena stotele anksčiau, palypėsite laiptais, užuot kėlusis liftu ar panašiai. Nesakau, kad niekad nesportavus reikia užsiimti kažkelinto lygio asanomis.

Būkite gražūs!

 

About Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *