Maisto dienoraštis

Yra žmonės, kurie valgo viską ir vaikšto liekni ir gražūs, o kiti, atrodo, kad storėja nuo oro. Dauguma žmonių, kurie turi apvalias kūno formas, paklausti pasakys, kad nevalgo NIEKO, bet vis tiek storėja. Jiems, manau, būtų tikslinga nors kelias savaites pamėginti užsirašyti kiekvieną kąsnį, kurį suvalgo. Maisto dienoraštis, labai panašus į namų buhalteriją – kai pradedi registruoti kiekvieną litą – pamatai, kur dingsta pinigai – jie nusėda šokoladukais, sausainiais, saldžiais gėrimas ant mūsų klubų.

Taigi, pirmiausia, susikaupkite ir pamėginkite pasidaryti savo valgymo dienoraštį. Reiktų pasidaryti kelias skiltis: ką valgai, kiek valgai ir kodėl valgai. Trečioji skiltis labai svarbi irgi, nes būtent ji padeda nustatyti, kokia yra antsvorio priežastis. Dabar yra daug žinoma ir prirašyta apie du valgymo sutrikimus – anoreksiją ir bulimiją, bet dauguma pamiršta, kad valgymo sutrikimų yra žymiai daugiau. Gal būt Jūs valgote dėl to, kad liūdna ar nuobodu (neretai  „suvalgoma“ depresija), gal lėčiau jaučiate sotumą, tiesiog nesuprantate, kad jau pavalgėte. O gal maišote alkį su troškuliu?

Taigi maisto dienoraštis padės Jums patiems pažinti save, ir, jei nuspręsite imtis priemonių – bus puikus talkininkas. Gal būt, užteks pakoreguoti tik kai kuriuos mitybos įpročius ir galėsite džiaugtis mažesnio dydžio rūbais. Keistai nuskambėjo? Bet patys pagalvokite, jei bandelę pakeisite obuoliu, o saldainį – paprikos juostelėmis – būsite sotesni ir laimingesni. Paprikoje ir obuoliuose irgi yra cukraus. be to dar vitaminų ir mikroelementų. O bandelėje nėra nieko. Vadinasi, kai norite kažko saldaus, bet nenorite obuolio – vadinasi nenorite to „kažko“ saldaus.

Dar vienas dalykas, kurį būtina įsisąmoninti – maisto kiekis. Niekada nebuvau badavimo šalininkė, kaip ir mažo kalorijų kiekio dietų fanatikė. Viskas elementaru ir gamtos dėsniai veikia žmonėms – jei priverti kūną badauti, jį kankini – nori nenori įsijungia taupymo režimas. O jei taupai – vadinas krauni ant savęs kiekvieną kąsnį. Būtent dėl šitos priežasties, dauguma draugių, kurios sėkmingai ir labai greitai numetė daug svorio, ilgai negalėjo džiaugtis pasiekimais. Priežastis paprasta – mažo koloringumo dietos negali laikytis visą gyvenimą, vis tiek anksčiau ar vėliau „nutrūksti“. O „nutrūkus“, labai sunku vėl grįžti į tą apribotą maisto davinį. Tikrai pažįstu ne vieną užkietėjusią dietininkę, kurios spintoje rasite visokiausių dydžių rūbų, nes formos kartais pasikeičia ir per mėnesį – du labai ekstremaliai. Už tai dauguma dietologų pataria mesti svorį labai lėtai – juk nebuvo taip, kad atsigulėte vakare miegoti sverdama 60 kilogramų, o rytą atsikėlėte jau 120. Taip ir su svorio metimu – jei lėtai uždėjote, tai lėtai ir numetinėkite.  Maisto dienoraštis tai padeda padaryti paprasčiau.

Jau matau, kaip grūmojate man pirštu ir sukiojate prie smilkinio, kad visą gyvenimą nesilaikysi dietos. Bet pagalvokite paprasčiau, ar tortai, pyragaičiai, bandelės – kasdieniniai produktai? Visais laikais tai buvo švenčių patiekalas. Ir jei juos valgysite per šventes ir normaliais kiekiais – tikrai nesustorėsite. Didžiausia bėda, kad dabar šiuos maisto produktus maisto pramonė padarė labai lengvai pasiekiamais – juk jei sugalvotumėt namie iškepti torto – tai užimtų tikrai daugiau laiko, nei įsidėti jį į prekybos centro vežimėlį. Taigi, gaminkite saldumynus namie (aišku, aš nekalbu apie užkietėjusias konditeres) ir mėgaukitės jais. Bet atsiminkite, kad antras kąsnis yra tokio pat skonio kaip pirmasis ir neverta „ragauti“ pusę torto, kad suprastum, koks jo skonis.

Smagių minčių!

 

About Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

1 Comment

  1. Pingback: Lieknėjimo taisyklės - Efektyvi dieta ir sveika mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *