Saldžiosios pagundos

Pats svarbiausias dalykas, suvokti nuo ko Jūs pilnėjate, nuo cukraus, nuo per didelio kiekio maisto, nuo emocijų?  Labai dažnai kalbama apie priklausomybę narkotikams, alkoholiui, kavai. O ar žinojote, kad ne mažiau pavojinga priklausomybė – priklausomybė cukrui? Beje, jos netgi sunkiau atsikratyti nei kitų.

Cukrus turi neįtikėtinai daug galių sukelti teigiamas emocijas. Labai dažnai, norint numalšinti stresą, liūdesį ar atsikratyti įtampos, griebiamės būtent jo. Cukrus yra serotino (dar vadinamo laimės hormonu) gamintojas. Taigi natūralu, kad suvalgius kažko saldaus, organizme atsiranda daugia insulino. Vadinas, ir įtampa atslūgsta. Cukraus griebiamąsi, kai žmogus pasijaučia nemylimas, išduotas ar apgautas. Tada čiumpa ledus, saldainius.  Tai vėl, pasak mokslininkų – natūralu, nes meilės centras priklausomas nuo smegenų stimuliacijos.

Staigūs cukraus pokyčiai kraujyje gali sukelti nelabai malonius padarinius – nuolatinius galvos skausmus, nuovargį, nuotaikų kaitą. Nemažinant cukraus kiekio – nutukumias, diabetas, širdies ligos. Vadinasi, saldumas turi ne tik gebėjimą sukelti malonumą, bet ir ne tokias „saldžias“ pasėkmės.

Pagal statistiką, žmonės suvartoja 36 kg cukraus per metus, kurio didžioji dalis yra paslėptu pavidalu – desertuose, gėrimuose, saldžiuose sūreliuoe ir pan.

Beje, ne taip retai pamatysite, kad moterys nededa cukraus į arbatą, bet suvalgo kekę vynuogių (o tai tas pats, kas 20 šaukštelių cukraus).

Nereiktų labai susižavėti ir cukraus pakaitalais. Organizmas, gavęs saldumo, iš sykio rošiasi priimti ir energiją, kurią suteikia cukrus, bet… pasijunta tarsi apgautas. Kai kurie saldikliai žymiai saldesni už patį cukrų, o kai kurie netgi nuodingi – tarkim, aspartamas laikomas kancerogenu.

Taigi tokių faktų prisiskaičiusi, nusprendžiau truputį kontroliuoti saldžiąsias dienas. Pas mus namuose Saldi diena – sekmadienis. Tada kepame pyragą, vaikai gali valgyti saldainius ir džiaugtis įvairiais saldumynais. Šią idėją pasikolinau iš Belgijos – kai 8 mėnesius gyvenau šeimoje. Ten vaikams galima valgyti saldumynus vieną kartą per savaitę. Ir jokių problemų nebūna. Už tai visas likusias dienas – vaisiai, daržovės.

Beje, atsisakėme ir saldintų jogurtų, gatavų desertinių sūrelių. Bent jau žinau, ką valgo vaikai, kai į jogurtą pasisaldinimui įsideda trintų šaldytų braškių ar naminės uogienės šaukštelį.

Keli būdai, kurie gali padėti atsikratyti priklausomybės cukrui:

Įsipareigokite atsikratyti šiuo įpročiu

Atsikratyti bet kokia priklausomybe galima tik ją pripažinus.  Ir tik Jūs pats galite nuspręsti, ar norite sustoti ar ne. Vienas iš neblogų būdų – paskaityti, kas gali būti, jei Jūs nesumažinsite vartojamo cukraus kiekio, kokiomis pasėkmėmis tai gali grėsti. Galite paprašyti šeimos paramos.

Įsiklausykite į savo kūną ir pažiūrėkite, kaip jis reaguoja į cukrų

Raskite kitų būdų nuotaikai pakelti negu gabalas torto. Be to, atkreipkite dėmesį, kaip organizmas reaguoja į vartojamą cukrų ir pamąstykite, ar galite tą pačią jaseną/būseną pasiekti kitaip.

Daugiau mąstykite, ką valgote

Cukrus juk tai ne tik desertai ar saldūs gėrimai. Rafinuoto cukraus rasite daugelyje maisto produktų. Taigi įpraskite skaityti maisto etiketes – jeigu pirmi trys ingredientai – cukrus – nelieskite tokio produkto. Labai dažnai cukrus gudrių maisto pramonininkų vadinamas sinonimais – fruktoze, sacharoze, gliukoze, nektaru. Neapsigaukite.

Galvokite apie pakaitalus

Išmėginkite natūralius cukrus, medų.

Išvalykite organizmą

Paprastai padeda dvi – keturias savaites nenaudoti cukraus, gerti daug vandens.

Taigi, nepersivalgykite cukraus.

Gerų minčių!

About Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

2 Comments

  1. Pingback: Cinamonas vietoj cukraus kavoje • Eitnė.lt

  2. Pingback: Vasaros laboratorija. Šveitikliai su cukrumi • Eitnė.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *