Svorio metimas. Dažniausios klaidos

Labai dažnai, moterys, o ir vyrai, kurie norėtų numesti svorio pasakoja – „Ir aš taip padaryčiau, bet neturiu valios“. Šis svorio metimo komponentas vienas iš labiausiai mistifikuotų ir apdainuotų – beveik kaip koks vaiduoklis. Svoriui numesti nereikia jokios valios – arba nori tai padaryti ir darai, arba nenori – ir nedarai. O jeigu nepavyksta? Vadinasi, ne taip labai ir norėjai. Tai galioja viskam – tiek svoriui, tiek užsibrėžtiems tikslams, tiek sportui. Na, o jei jau nusprendėte, kad norite, jums pravers žinoti, kokios dažniausios klaidos daromos, norint sulieknėti.

1. Valgoma per mažai daržovių. Dažnai žmonės sako, kad valgo jų daug – bet kai pradeda rašyti maisto dienoraštį – taip nebeatrodo. Per dieną rekomenduojama suvartoti penkias porcijas, t.y. dvi su puse stiklinės įvairių daržovių. Kad būtų paprasčiau, valgykite jas visų valgymų metu – tiek pusryčių, tiek pietų, tiek vakarienės, o užkandžiams vietoj bandelių rinkitės morkų, paprikų, salierų šiaudelius. Visada turėkite paruoštų užkandžių – taip pripratinsite prie daržovių skonio visą  šeimą bei per dieną nesunkiai surinksite reikiamą kiekį, o virškinimo sistema veiks sklandžiau.

2. Netinkami pusryčiai. Ryto valgis vienas svarbiausių, todėl būtent ryte reiktų rinktis neskaldytų grūdų košes, daug ląstelienos turintį maistą, o ne stiklinę vaisių sulčių (jos beje, labai stipriai kelia cukraus lygį kraujyje, o ląsteliena nelabai turtingos, taigi greitai vėl išalksite). Nereikėtų piktnaudžiauti ir žaliaisiais kokteiliais, ypač jei juos maišote iš daug rūšių vaisių – jų koloringumas mažame kiekyje yra labai didelis.

3. Norite numesti labai greitai didelį kiekį svorio. Savaime suprantama, kad per pirmas dvi-keturias savaites, pakeitus mitybą svoris krenta greitai. Kartais, ypač jei dažnai užkietėdavo viduriai, kaupdavosi dujos – jau per pirmas savaites pamatysite labai ženklų rezultatą. Vėliau šie procesai sulėtėja, bet tai normalu. Nereikėtų nusivilti ir visko mesti – kūnas turi prisitaikyti prie pasikeitusio maisto, prie naujo gaunamų kolorijų kiekio, viskas turi vykti nuosekliai. Taigi laikykitės užsibrėžto plano, kol pasieksite norimą rezultatą. Nesistenkite numesti per daug, jūs juk ne sportininkai, o ir medalio už negrįžtamai suniokotą sveikatą niekas neįteiks.

4. Per daug vartojama baltymų. Taip, baltymai yra svarbu. Bet  kartu svarbu ir angliavandeniai, ir riebalai. Taigi, reiktų labai atidžiai pasižiūrėti, kad baltymų neperdozuotumėme, nes jų perteklius kaupiasi riebalų pavidalu ant mūsų kūno. Nereiktų žavėtis ir baltyminiais kokteiliais ar batonėliais, dažnai jie gardinami cukrumi ir riebalais, kitaip žmonėms nebūtų skanu. Rinkitės sveiką, subalansuotą maistą, kuriame sotumo jausmas pasiekiamas didesniu kiekiu daržovių, o ne baltymų, ir išvengsite didelių problemų dėl kepenų bei inkstų ligų.

5. Per mažai miegama. Ilgos naktys prie kompiuterio, per mažai poilsio – organizmas pradeda reikalauti greitų kolorijų – baltų miltų gaminių, saldumynų ar  šiaip daug maisto. O prisivalgius, dar labiau pavargstame, nes organizmui reikia suvirškinti tą didelį maisto kiekį. Taip įsisisukame į užburtą ratą. Taigi pagalvokite, kaip galite išvengti šios klaidos – juk darbotvarkė padėtų rasti ne tik laiko išsimiegoti, bet ir pomėgiams, kasdieniams užsiėmimams, sportui.

6. Per daug nuolaidžiaujama. Na va, grįžau prie tos mistinės valios. Dabar daugybė įvairiausių programėlių telefonuose, kurios suskaičiuoja kolorijas sudegintas sporto salėse ar bėgiojant. Skaičiai po treniruočių atrodo gana įspūdingai, ir už sunkų triūsą reikia save „apdovanoti“ – sukertant papildomą porciją. Bet stop. Geresnių rezultatų pasiekiama, kai sportuojama ne dėl kolorijų ar sporto kaip po tokio, o fizinis aktyvumas priimamas kaip pramoga. O už pramogas juk apsidovanoti  nereikia?

Dar labai dažnai sakoma, kad žmogus yra pernelyg pavargęs sportuoti, išsekęs. Tačiau, juk tikrai galit nueiti kokį kilometrą, padaryti kelis pratimus, kad ir susirastus youtube programoje. Pats svarbiausias dalykas, stotis ir imtis kažką daryti – tada ir nuovargis praeis. Rinkitės kuo įvairesnius pratimus, kad jūsų fizinis aktyvumas nevirstų nuobodžia rutina, nepamirškite svarelių.

Sveikų jums dienų!

About Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *